Současnost

Sobota Oblačno až zataženo s bouřkami 20/13 °C
Neděle Skoro jasno 22/12 °C
Pondělí Oblačno 20/9 °C
Úterý Zataženo 19/7 °C

dotace

dotace

dotace

Změna velikosti písma

Vyhledat v textu

Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Aktuální informace pro občany > Konec provozu vlaků na staré trati Soběslav – Roudná – Doubí u Tábora

Konec provozu vlaků na staré trati Soběslav – Roudná – Doubí u Tábora



Datum konání:
2.9.2022

Konec provozu vlaků na staré trati Soběslav – Roudná – Doubí u Tábora

Večerní Roudná. (zdroj: D. Adamová)

Dne 2. září 2022 bude ukončen provoz vlaků přes stanici Roudná

Stane se tak po 80 letech fungování stanice a 151 letech existence tratě. Při té příležitosti bude vypraven zvláštní osobní vlak tvořený jednotkou řady 650 – Regiopanter. Bude to první a zároveň poslední příležitost, kdy se tato jednotka objeví v Roudné.

Zvláštní Os 11254 pojede v těchto časech:

  • Veselí n. Lužnicí 7:55
  • Soběslav 8:00
  • Roudná 8:05 – 9:12
  • Planá n. Lužnicí 9:17
  • Tábor 9:22

V 9:45 začne výluka Tábor – Veselí n. Lužnicí (Č. Budějovice), po které dojde 11. září ke zprovoznění jedné traťové koleje nové přeložky Soběslav – Planá n. Lužnicí. Stará trať přes Roudnou bude snesena. Její historie sahá až k roku 1868, kdy se trať začala stavět. Provoz na ni byl zahájen 3. září 1871. Dnem 15. listopadu 1885 byla na žádost okolních obcí, zřízena v místě křížení se státní silnicí zastávka.

 
ODKAZ
 
80 let historie stanice Roudná
 

Ke zvýšení propustnosti tratě byla 28. října 1942 postavena dvoukolejná stanice s dřevěnou výpravní budovou. Ta pak byla v roce 1977 nahrazena novou moderní výpravní budovou.

V roce 1979 byl úsek Veselí n. Lužnicí – Soběslav elektrizován, dále do Roudné a Plané n. Lužnicí elektrizace postoupila v roce 1984. Také došlo k nahrazení dosavadního zabezpečovacího zařízení reléovým.

Mezi léty 2013-2015 proběhla modernizace tratě z Veselí n. Lužnicí do Soběslavi. Na ni navázalo v roce 2019 její pokračování do Plané n. Lužnicí, které se právě nyní dokončuje. Téměř celý úsek je veden přeložkou v nové stopě a po propojení s již hotovým koridorem od Prahy se historie železnice v Roudné uzavře.